مارک پشت یقه لباس
مارک پارچه ای و مارک چاپی رقابت نزدیکی با هم دارند و این سوال که کدام یک از دیگری بهتر است همواره پرسیده می شود. مارک های مختلف هر کدام می توانند اثر گذاری متفاوتی روی کاربر داشته باشند و در نتیجه باعث می شوند برداشت کاربران از محصول و برند شما متفاوت باشد. بنابراین این مسئله که از چه نوع لیبلی برای محصول خود استفاده می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. البته موارد دیگری همچون سرعت، هزینه و کیفیت طرح پیاده سازی شده هم تاثیر بسزایی در انتخاب نوع لیبل خواهند داشت.
مارک پارچه ای یا مارک بافته شده
مارک پارچه ای از نخ های پلی استر که توسط دستگاه ریسندگی به هم بافته می شوند، تشکیل می شود. نخ ها با رنگ های مخلتف در هم تنیده می شوند و طرح و آرم مورد نظر را به وجود می آوردند. در واقع نه تنها طرح مورد نظر به صورت بافت ایجاد می شود، بلکه پس زمینه مارک هم به همین صورت ایجاد می شود. به دلیل اینکه تمام مارک بافته شده است حس نرمی دلپذیری برای کاربر ایجاد می کند. پلی استر و کتان از متریال های اصلی مارک پارچه ای هستند. دوام و کیفیت مارک پارچه ای به دلیل کیفیت برتر متریال تشکیل دهنده آن، از مارک های چاپی بیشتر است. بر روی لیبل های پارچه ای طرح ها و رنگ های نا محدودی را می توان پیاده سازی نمود.